Zondag 18-09; regen - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Zondag 18-09; regen - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Zondag 18-09; regen

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

18 September 2016 | Australië, Sydney

Het is niet de eerste keer dat we in Sydney zijn, maar wel de eerste keer dat we een volle dag met regen hebben. Niet constant natuurlijk, maar wel zo dat er een parapluie nodig was. En omdat we de "toppers" van Sydney nu meerdere keren gezien hebben, was het vandaag tijd voor wat andere bezienswaardigheden.
Met de rein naar Noord Sydney en via het Lunapark naar de Secret Gardens van Wendy Whiteley. Leuk om te zien hoe deze kunstenares een stuk braakliggend grond van de Spoorwegen "ingepikt" heeft en hier een waar paradijs van heeft gemaakt. En blijft nu voorlopig 30 jaar in de huidige staat. Na te kijken via Google-Wikipedia.
Verder wat rondgeslenterd in North Sydney, dat relatief toch wat meer heuvelachtig is; huizen liggen er prachtig bij. Per auto tot slot naar Clifton Gardens bij Chowder Bay, een schitterende baai vlak achter Taronga Zoo. Er komen hier veel sportduikers de wondere onderwaterwereld in Sydney Harbour bekijken en we hebben verschillende van deze sportievelingen uit het water zien komen, In de aanpalende tegen steile heuvels gelegen bossen waren tientallen kaketoes druk in de weer met het zoeken naar de ideale rustplaats en/of nestgelegenheid. Dat dit met het nodige lawaai gepaard ging zal niemand verbazen.

• 18 September 2016 - 12:16

Anneke En Jaap. :

We lezen jullie reis met genoegen! Wij ook nog steeds onderweg, al vanaf 10 juli. Zitten nu in het gebied van de Spumante wijnen. Morgen willen we fietsen door de rijstvelden van Vercelli. Nog plezier en gr aan Olaf en vriendin.

• 18 September 2016 - 22:31

Marijke,:

Hoi Maja en Fred,

De jaartjes gaan tellen zoals jullie mailden, maar jullie zijn de jetlag snel te boven, om er gelijk maar weer op uit trekken. Een betere gids als vriendin van Olaf met Australisch afkomst kunnen jullie niet krijgen! Mooi meegenomen. En wat het gerookte visje betreft, misschien wel het wachten waard geweest? Andere vorm van roken dan bij ons. De foto's geven een mooi beeld van wat jullie tijdens de wandeling hebben gezien. Ook van het verslag hiervoor. Hopelijk morgen een dag zonder regen? Geniet ervan.
    Groetjes, Marijke en Herman.