Vrijdag 14 oktober: Gedrieën - Reisverslag uit Hobart, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 oktober: Gedrieën - Reisverslag uit Hobart, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 oktober: Gedrieën

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

14 Oktober 2016 | Australië, Hobart

’s Morgens vroeg op; Olaf landt om 08.00 uur en wij pikken hem op. Gelukkig ligt de camping slechts een kwartier rijden van het vliegveld en om kwart over acht laden wij zoon, koffer en fiets in. Even een uurtje installeren en we vertrekken naar Port Arthur, een voormalige strafkolonie en inmiddels op de wereld-erfgoedlijst geplaatst. Niet vanwege het menselijk leed dat er werd geleden, maar omdat daar in 1852 de Model Prison de deuren opende en het oude systeem verving. Door de prachtige omgeving heeft het iets weg van een universiteitscampus i.p.v. een gevangenis, maar de ruïnes laten wel degelijk zien dat er cellen achter de muren waren. Mooie rondleiding gehad en ook nog met een boot de baai rondgevaren en the Isle of the Death bezocht, waar zo’n 1100 gevangenen, bewakers en wat familieleden begraven liggen. Mooie dag geweest; niet alleen het bezoek aan Port Arthur, maar ook de heen- en terugreis waren de moeite waard.