Ballarat - Sovereign Hill - Reisverslag uit Ballarat, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Ballarat - Sovereign Hill - Reisverslag uit Ballarat, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Ballarat - Sovereign Hill

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

25 Oktober 2016 | Australië, Ballarat

De grote trekpleister van Ballarat is Sovereign Hill. Zeg maar een Openluchtmuseum met als onderwerp de Goudkoorts vanaf 1851, maar wel met een hogere ticketprijs.
Hier staat een gerestaureerde goudzoekersstad met winkels, scholen, kerken, smederijen, zadelmakers etc. etc. en ertussendoor lopen gekostumeerde acteurs.
(www.sovereignhill.com.au) Ook is er een mogelijkheid om in de goudmijn af te dalen, maar gezien de wachtrij en het feit dat we hier al meerdere mijnen bezocht hebben dit maar laten schieten. Er waren ook erg veel Chinese toeristen, want die hebben ook een groot stempel gedrukt op de mijnindustrie en ontwikkeling van Australië.
Daarna door naar het Goldmuseum, waar naast de historie over het goud delven in Ballarat ook een hele expositie gewijd wordt aan he belang van goud in het algemeen. Ook munten o.a. en daar troffen we ook nog een Nederlandse Dukaat uit 1773 aan. Een héél interessante dag op nog geen kwartier lopen van het caravanpark.

• 27 Oktober 2016 - 21:23

Charlotte:

altijd weer leuk zo'n openluchtmuseum. je kunt je daar zo goed in de tijd terug verplaatsen.