The Pinnacle - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu The Pinnacle - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

The Pinnacle

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

28 Oktober 2016 | Australië, Halls Gap

Vanmorgen als eerste naar het “VVV” in Halls Gap gegaan om informatie te vergaren over het Grampons National Park. Mooi kantoor met vriendelijke medewerker die ons een fraaie folder verstrekte waar tal van fraaie wandelingen in beschreven stonden. Eerst naar Brambuk, the National Park & Cultural Centre waar de eerste wandeling vertrok, de Fyans Creek (Barri Yalug) Loop. Fraaie wandeling van een uur, net lekker om even op te warmen. Redelijk vlak door bosachtig gebied in een dal met verschillende velden waar dikwijls kangaroos vertoeven. Waren nu natuurlijk niet aanwezig, maar aan de uitwerpselen te zien kon je er van uitgaan dat ze hier regelmatig bijeenkomen. Terug in het centrum geluncht en daar voor het eerst Emu paté gegeten. De Emu is een soort struisvogel en zoals bekend hebben die een enorm loopvermogen dus die eigenschap komt terug in de paté. Konden we goed gebruiken. In de folder stonden vier mogelijkheden aangegeven om de top van The Pinnacle te klimmen. Bij het vertrekpunt van het Wonderland Carpark zagen wij een leuke combinatiemogelijkheid Grand Canyon Loop/The Pinnacle. Dan denk je natuurlijk dat dat handig is en vergeet dan op het hoogteverschil te letten. En dus kom je dan terecht op een traject naar The Pinnacle waar je niet voor gekozen zou hebben en onder de categorie “hard” viel. Over een afstand van 6,5 km moet je dan ruim 300 meter hoogteverschil overbruggen. Natuurlijk niet over geëffende paden, maar klimmen en klauteren over rotsblokken. Fantastisch mooi en petje af voor de mensen die dit uitgezet en “beloopbaar” gemaakt hebben. Wij deden er dik 4 uur over en moesten erkennen dat dit inderdaad tot de categorie “hard” behoorde. Nu afwachten of deze inspanningen morgen geen invloed op onze conditie hebben.

• 28 Oktober 2016 - 18:28

Jolanda:

Hallo luitjes,

Wat een prachtig uitzicht en wat een aparte rotspartijen. Laten we hopen dat de spierpijn meevalt. Ik las de reactie van de buurtjes gisteren en heb meteen een kaarsje aangestoken dat het definitief zal worden met de verkoop. Dus weg ovb maar definitief verkocht, aan mijn kaarsjes zal het niet liggen.

Veel liefs,
    Jolanda

• 29 Oktober 2016 - 14:58

Marijke V Zanten.:

De categorie "hard", zoals je beschrijft in weer een mooi verslag, daar worden jullie dan ook wel voor beloond! prachtig. Mochten de spieren in opstand komen, dan maar een rustig dagje inplannen!
    Groetjes, Marijke. Hopelijk help het kaarsje van Jolanda!

• 29 Oktober 2016 - 15:09

Marijke V Zanten.:

Hopelijk helpt het kaarsje van Jolanda. Foutje "help". Ik heb een hekel aan schrijffouten, vandaar mijn correctie. Het is hier een prachtige herfstdag! Ik ben al op de fiets naar mijn zus geweest, dan is het echt genieten van het najaar zonnetje! Groetjes, Marijke.