Ingeleverd - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Ingeleverd - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Ingeleverd

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

26 November 2016 | Australië, Sydney

Na 3 dagen actief met o.a. wandelen bezig te zijn geweest, vonden we dat we deze laatste dag in Shoal Bay het maar eens rustig aan moesten doen. Wel opgestaan op een normale tijd en vervolgens naar he winkelcentrum in Salamander Bay. Daar wat geshopt en geprofiteerd van de air-conditioning en ook maar even naar de kapper geweest. Dat was ook wel nodig na ruim twee maanden. ’s Middags tot slot weer even naar het strand en lekker in zee baden, maar niet zo lang als de dagen ervoor. Het werd zowaar wat bewolkt en er vielen zelfs enkele regendruppels maar er kon gewoon gebarbecued worden. Daarna vast wat spullen pakken en op tijd naar bed want morgen(24-11) moet er op tijd gestart worden met de terugreis naar Sydney.

Mooi op tijd vertrokken en ondanks dat er een flink stuk snelweg in de route zat, kon er ook hier volop van fraaie landschappen en de natuur genoten worden.
Tegen de tijd dat we Sydney naderden zat Maja achter het stuur en die heeft ons veilig een uur lang door de drukte van de stad geloodst. Precies op de afgesproken tijd arriveerden we bij Olaf; daar onze spullen eruit gehaald, camper gereinigd en vervolgens ons tijdelijk huis op wielen ingeleverd bij Britz. Met enige weemoed neem je dan toch afscheid van zo’n vervoermiddel; dik 7000 km gereden en er 57 nachten in geslapen. En op campings waar geen kampkeuken was ook in gekookt en deze Toyota Hi-Ace heeft ons geen moment in de steek gelaten. Natuurlijk met de complimenten aan Britz, want zij hebben prima onderhoud gepleegd aan deze 5 jaar oude camper. Normaal wil zo’n afstand voor een auto niets zeggen, maar we praten wel over wegen in Australië met grote temperatuurverschillen.
Vrijdag weer even wennen aan de stad, wat wasjes draaien en zaterdag met Olaf het Royal National Park aangedaan, dat immers nimmer gaat vervelen. Daar een prachtige wandeling gelopen en als je daar tussen de woudreuzen rondloopt wens je dat je het eeuwig leven hebt en er regelmatig zo’n looptraject kunt volbrengen.
Komende week leuke dingen in Sydney bezoeken, maar van schrijven zal dan niet veel komen. De meeste punten zijn in onze vorige reisverslagen al genoemd en wachten we dus maar tot onze trip in Nieuw Zeeland.

• 26 November 2016 - 18:25

Jolanda:

Hallo travellers,

Weer een leuk stukje van jullie gelezen. Prachtige vogels en leuk Olaf weer eens te zien. Maja was wat lastiger, die lag op haar zij. Nog een paar nachtjes slapen en dan is Maja weer een jaartje ouder. Er is een e-card onderweg, maar ik wist niet zeker of die echt bij jou terecht zou komen dus daarom feliciteer ik je ook maar via deze weg. Iets te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat zal ik maar zeggen.
    Nou luitjes nog veel plezier in Sydney en geniet van Nieuw Zeeland.

Veel liefs van John en Jolanda

• 27 November 2016 - 11:19

Marijke V Zanten,:

Maja en Fred bedankt voor de mooie reisverhalen en de foto's, ik heb ervan genoten! Het was mooi en interessant om op deze manier jullie te kunnen volgen! Nu nog 2 weken in Sydney genieten en natuurlijk van het samen zijn met Olaf en Claire.

Maja gefeliciteerd met je verjaardag, wij wensen je nog vele goede en gezonde jaren toe!
    Groetjes, Marijke en Herman.