Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van maja loogman - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van maja loogman - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vroeg op want we wilden de dag optimaal benutten. We kiezen voor de kustroute en via veel geslinger waarbij het stuurwiel bijna niet in de rechtuitstand komt, stoppen we even in Tairua. Als je daar binnenkomt rijden zie je schiereiland liggen waarbij je direct aan Mont Saint Michèl moet denken. Niet dat er een kathedraal op ligt, maar door de bebossing en bebouwing krijg je wel zo’n silhouet. Dan door naar Waihi, een goudmijn stad waar midden in de plaats een enorme goudmijn ligt. Toen deze in 1988 werd heropend mocht dat met een vergunning tot 2007. Nu wordt de mijn opnieuw ingericht om op termijn opnieuw in gebruik te worden genomen. Deze activiteiten zorgen ervoor dat het een levendige stad is waar je goed kunt toeven. Na de lunch de rit voortgezet en ook nu weer veel nauwe bergwegen en gorges, wat natuurlijk prachtig is om te zien. Erg groen en schoon allemaal.
In Rotorura boeken we in in het Braeside Resort; eigen jacuzzi en aan het eind van het tuintje een forellenbeek, met leuk wandelpad. Na daar wat rondgekeken te hebben op naar de stad, waarbij we eerst het Kuirau park aandeden. Veel, omheinde, borrelende modderpoelen waarvan er enkele een ontzettend nare lucht veroorzaken. Echt zo’n zware zwavellucht. Ook kom er veel stoom vanaf. Vervolgens naar Governement Garden waar het in tudorstijl gebouwde Rotorua Museum de blikvanger is met als goede tweede the Blue Baths terwijl de even zuidwaarts gelegen Polynesian Spa bezoekers uit de gehele wereld trekt. Na dit alles gezien te hebben blijkt het al behoorlijk laat te zijn en om in de sfeer te blijven maar Japans gegeten.
Voor we het parkeerterrein naar het Resort oprijden even de Mount Ngongotaha bekeken. De berg steekt zo’n 750 mtr. Boven de stad uit en met een kabelbaan kun je vervolgens naar de top om vanuit daar allerlei activiteiten te starten; b.v. mountain biken, wandelen etc.. Terug in onze woonkamer nemen we dan het programma voor de volgende dag door.