Ferry tochtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Ferry tochtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Ferry tochtje

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

20 September 2016 | Australië, Sydney

Na een behoorlijk actief weekend dat direct volgde op onze aankomst, zaten we er maandag min of meer een beetje doorheen. Oftewel, een restant van de jetlag. Die dag dus erg rustig aan gedaan en alleen Kingstreet op en neer gelopen. Blijft altijd leuk om daar mensen te kijken.
Dinsdag begon de dag stralend en leek ons een tochtje met de Ferry naar Watsons Bay wel leuk. Met de trein naar Circular Quay en vanaf daar per snelle River Cat naar Watsons Bay, één van de eerste nederzettingen buiten Sydney Cove. Fraaie wandeling gemaakt langs de verraderlijke kliffen van The Cap die altijd weer een boeiende blik op de Great Ocean biedt.
Tussen de middag even een visje eten van Doyles bij Fishermans Wharf en daarna uitbuiken in het aanpalende park. Daar zagen we twee knullen zittend op de rand van het strandje hun take-away fish en chips nuttigen. Voor één van hen bleef het echter bij chips; de fish werd weggekaapt door een snelle meeuw. Overigens boeiend te zien dat de vele bedelende meeuwen van tijd tot tijd weggejaagd worden door groepjes kaketoes.
Met de ferry terug naar Circular Quay en nog even een wandeling door de naast het Opera House gelegen Botanical Gardens gemaakt. En om de dag echt Australisch af te sluiten thuis Kebab van Kangaroe vlees gegeten.

• 20 September 2016 - 15:45

Anneke&Jaap:

Hallo jetlaggers,
    Natuurlijk volgen we jullie, ook vanuit magnifiek Italia, waar we nog steeds zijn. Blijf ons op de hoogte houden, veel fun en prettige trips toegewenst. We reageren niet elke keer, maar dat zal duidelijk zijn. Hartelijke groet!