Bergritten - Reisverslag uit Karuah, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Bergritten - Reisverslag uit Karuah, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Bergritten

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

17 November 2016 | Australië, Karuah

Vertrokken uit Gloucester om naar Dungog te gaan. Prachtige tocht, flink wat heuvels en vooral slecht wegdek met veel wegwerkzaamheden wat het nodige oponthoud met zich mee brengt. In Dungog, wat ons erg bekend voorkwam, direct naar het Tourist Information en daar de nodige wandelingen opgehaald. Daarna zouden we naar de opgezochte camping gaan, zo’n 25 km buiten Dungog richting Chichester dam. Halverwege op een fraaie picnic plek gestopt en daar troffen we een postbode die er de lunch gebruikte. Hij gaf een beschrijving van het Ferndale park en toen vermoedden we al dat we hier al eens geweest waren. Toch nog even doorgereden en toen bleek inderdaad dat we er niet konden vinden wat wij zochten. En omdat onze “postman” ook nog een aanbeveling deed van een park in Gresford, gingen we op weg ernaar toe.
Een hobbelige rit en ook hier niet de ideale camping; self-service en zeer beperkte toiletgelegenheid. Uiteindelijk in Singleton terechtgekomen op een camping die er wel aardig uitzag, maar, en dat blijkt dan later, wel erg dicht aan de spoorlijn ligt.
Niet getreurd, want ondanks de erbarmelijke wegen toch door prachtig natuurschoon gereden.
Nou, dan pak je de wegenkaart en kijkt waar de rit de volgende dag naar toe zal gaan. Gekozen voor Karuah aan het begin van Nelsons Bay en vlak onder een National Park. Op weg ernaar toe passeerden we bossen die onderdeel van bosbranden waren geweest; volkomen bruin en totaal geen ontluikende bodembedekking dus het kan niet lang geleden gebeurd zijn. Zag er erg triest uit. In Karuah zelf konden we een fraaie camping vinden en er bovendien leuk wandelen in de Wetlands; een soort mangrove bossen. Omdat het eb werd konden we weer veel kleine krabbetjes waarnemen, die zodra er mensen bijkomen direct weer onder de grond kruipen.
Morgen richting Shoal Bay, waar we Olaf en Claire treffen om het weekend mee door te brengen.

• 17 November 2016 - 18:32

Marijke V Zanten.:

Weer genoten van jullie verslagen. Wat triest dat er zoveel natuurschoon wordt verwoest door bosbranden. Heel wat anders, hier is de vogelmarkt woensdag afgelast van wege de vogelgriep. In Hardewijk zijn veel dode vogels gevonden, die zo snel mogelijk worden geruimd om uitbreiding te voorkomen. Je zal als bedrijf maar getroffen worden! Dus weer spannend voor de boeren!
    Ik wens jullie een fijn weekeind met Olaf en Claire.
    groetjes, Marijke.