Kilometers maken - Reisverslag uit Shoal Bay, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Kilometers maken - Reisverslag uit Shoal Bay, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Kilometers maken

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

22 November 2016 | Australië, Shoal Bay

Op maandag direct maar een wandeling inplannen die dan uiterlijk om twee uur afgelopen moet zijn. Dan willen we lekker aan het strand liggen om zo het Zwitserleven gevoel te krijgen. Met de camper een klein stukje rijden naar Fingal Bay en daar de wandeling naar Fingal Point doen. Deze voert langs een stuk kust waar helaas bosbranden zijn geweest en het groen komt nu ongeveer manshoog. Dat betekent dus veel lopen in de zon. Maar dat valt de 6 km wel uit te houden. Aan het eind kom je op een rotspartij waar menig zeekapitein angst voor zal hebben gekend. ( behalve natuurlijk die van dat gezonken Italiaanse cruise schip)
Die rotsen nodigen natuurlijk wel uit om te gaan klimmen en klauteren; halen a.h.w. de lefgozer in je boven. Tot je op gegeven moment een roestvrijstalen kruis ziet met erop een naamplaatje van Geoff Thompson die er op 7 -1 1992 het leven liet. Voorzichtig maar teruggaan en de wandeling veilig afronden. En het strand was heerlijk, heel anders dan de rijen dik op Zandvoort of Bloemendaal.
Dinsdag vroeg op en na ontbijt gemerkt dat het om 8 uur al 25 graden is; dat belooft wat voor vandaag. Zondag zagen we vanuit de auto een wandeling vlak buiten Shoal Bay en besluiten de camper te laten staan en te lopen naar de start. Bij nadere bestudering van de route blijkt deze in de categorie medium te vallen, maar we zijn goed voorbereid qua drinken etc. Het parcours loopt over een voormalig motorcross of mountain bike terrein en is inderdaad pittig. Maar als je dan de laatste 300 meter hebt afgelegd kom je in een klein paradijs: een kleine baai met een strand van zo’n 180 mtr lang, Box Beach, volkomen beschut en een flinke branding. En alleen een moeder met twee kinderen aanwezig. Onze terugtocht volbrengen we, met het vooruitzicht van “ons eigen” strand in een redelijk tempo en kunnen zo voor de BBQ nog wat zonuren meepakken.