Nog verder weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu Nog verder weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van maja loogman - WaarBenJij.nu

Nog verder weg

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

03 December 2016 | Australië, Sydney

Zaterdag 3 dec.
Vroeg op want om 7.30 uur worden we door een taxi opgehaald; we moeten ons om 08.00 uur op he vliegveld melden. Lijkt redelijk vroeg als je om 10.30 uur gaat opstijgen, maar het is wel een buitenlandse vlucht. Dat betekent dus checken door douane en beveiliging en natuurlijk koffers wegen. Om iets na half elf stijgen we op, knappen een klein uiltje en worden op tijd wakker om het landingsritueel mee te maken. Prachtig binnenkomen daar in Auckland en als je dan het geluk hebt aan het raam te zitten krijg je direct een goed beeld van de schoonheid van dit land.
Het vliegen duurt dan slechts 2,5 uur, maar er is wel een tijdsverschil met Australië en zo vertrekken we dus na drieën met de keurige huurauto vanaf het vliegveld. Eerst even geld pinnen en nog een verlate lunch nuttigen en daarna naar Mount Eden. Deze berg heeft op de top een enorme krater en vanaf de randen heb je een geweldig uitzicht over de stad en naaste omgeving. Zoals vaker op uitkijkpunten ook hier een afstandsschaal en we weten dat we 18117 km van Amsterdam zitten. Tel daarbij dan 69 km naar Barneveld bij op en dan kun je niet anders zeggen dan dat het een aardig stuk van huis is!!

• 03 December 2016 - 21:26

Rieteke En Cor:

Ja mensen wat zijn jullie een eind bij ons vandaan. Maak maar veel foto's van al dat moois in Nieuw Zeeland. Fijne tijd daar.
    Groeten Rieteke en Cor