N-Z dag 2 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van maja loogman - WaarBenJij.nu N-Z dag 2 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van maja loogman - WaarBenJij.nu

N-Z dag 2

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg maja

04 December 2016 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Zondag 4 dec.
Dichtbij het vliegveld, maar toch rustig gelegen en van alle gemakken voorzien, een Motor Lodge in Manukau. Het Steakhouse lag daar weer vlak bij en na het eten was het alweer bijna bedtijd. Daar ook maar niet lang mee gewacht want zowel door het, geringe, tijdsverschil als de dunne ozonlaag ontstaat er al snel een slaperig gevoel.
Na een continental ontbijt, helaas met oploskoffie, vroeg op pad om via een toeristische route naar onze volgende bestemming te rijden. Zodra we de snelweg af waren eerst echte koffie drinken bij de Black Beagle en die is behoorlijk sterk zodat je fris aan het vervolg kunt beginnen. De eerste plaats die we aandeden was Thames, de plaats waar ruim 100 jaar geleden goud werd gewonnen en nu wel als het ideale uitgangspunt voor het verkennen van de Coromandel Peninsula wordt beschouwd.
Een inderdaad geweldige plaats met inderdaad het karakter van een oude goudzoekersplaats zoals in Australië, maar dan wel schoner en frisser; geen stof en straten brandschoon. Middelpunt een prachtige, geheel van hout, kerk inclusief toren. Ook het park mag er zijn met mooie aparte bomen. Vlak bij het park bevindt zich ook de School of Mines en als we wat meer tijd zouden hebben, zou ik daar graag de cursus goud zoeken volgen. Dat zit er immers nog steeds onder de grond.
Via een prachtige weg langs een “fjord” en de bergen in naar Coromandel, ook al een voormalige goudzoekersplaats. Gezellig met leuke winkels, tal van restaurants en verschillende leuke parken; kortom een plaatsje waar je eigenlijk wat langer zou willen blijven. Dat echter zat er niet in, want we moesten verder naar onze eindbestemming Whitianga. Weliswaar maar 43 km verder maar wel via een steile bergweg die eigenlijk alleen maar uit haarspeldbochten bestaat. Voor de passagiers prachtig, maar chauffeur Olaf had er warempel kramp van in zijn handen.
Onze domicile voor twee dagen is in één woord geweldig; een houten villa, gelegen aan de jachthaven, met lekkere tuin en terras en van alle gemakken voorzien. Ook zijn eer twee mountain-bikes aanwezig en dat is dan een extra toetje voor Olaf en Claire, want dit was niet voorzien.
Snel even inkopen gedaan voor de BBQ en vervolgens konden de “jongelui” de plaats gaan verkennen per fiets, terwijl de oudjes dat te voet gingen doen. Gezellig langs de haven, waar elke 7 minuten een veerpontje naar de overkant van Mercury bay vaart waar geweldige wandelingen gemaakt kunnen worden. Gaan we morgen zeker doen. Tijdens het schrijven van dit stukje staat de radio afgestemd op een lokaal radiostation waar continue “gouwe ouwe” worden gedraaid en geloof het of niet, maar binnen een uur mochten we genieten van Ich bau dir ein Schloss en Heidschi bum beischi van Hein(tje) Simons. Wat is de wereld toch klein soms.

• 04 December 2016 - 10:59

Anneke En Jaap:

Hallo MajaFred en aanhang,

We volgen jullie behoorlijk en, toegegeven, reageren niet erg vaak, maar vandaag moeten we wel. Jullie hebben ons vandaag hèt argument gegeven om naar Down Under te reizen: ook daar kunnen we genieten van onze favoriet Heintje! We hebben de koffers al gepakt!!
    Veel plezier nog. Dat kan niet meer kapot, nu ook Heintje bij jullie is!!
    Groeten van Anneke en Jaap.

• 04 December 2016 - 11:00

Anneke En Jaap:

Hallo MajaFred en aanhang,

Veel plezier nog. Dat kan niet meer kapot, nu ook Heintje bij jullie is!!
    Groeten van Anneke en Jaap.

• 04 December 2016 - 17:45

Marijke V Zanten.:

Toch nog weer genoten van wat reisverslagen! Mooie foto's. Wat een prachtige plekken hebben jullie toch gezien. En heerlijk met z'n vieren er op uit! Zelfs nog muziek van Heintje, zoals je mailde wat is de wereld toch klein. Maar ook deze is van toepassing, wat gaat de tijd toch snel! Geniet nog maar van de daagjes die jullie nog resten. Groetjes Marijke.